Monday 3 September 2012

Reno: Priceless (3 Sept Blog)

(It is much more harder than I can imagine to finish translating this. Please credit for repost.Thanks to Tsukiseki Ninomiya for helping me out.)

Hello, this is Reno. Few days ago, Reno went out to eat with his parents really after a long time.

His father is retired, and his mother always work hard of after-school care for children, and he thought of didn't thanked them properly. "How about sushi bar?" Sushi on conveyor belt will do, he said so, really polite.

Since there is a flyer of Italian course cuisine placed on the table, Reno picked up his phone and called up for reservation. Actually it is a shop which seems to be concerned by both of them... Then faster tell it! (laugh)


They are going by car, and it is the first time he drive his father? But it is continuously...

"Right there!"

"The car came from the left!"

"People are coming!"

It's noisy!! laugh

I know I know!! laugh

And well, arrived safely (of course), the spareribs and apple pie a la mode are really delicious and famous.

They are really delicious!!

Unfortunately he was obsessed to food and forgot to take  a camera... (laugh)

If you are interested, please look for a shop called SHUTTERS!

(For those who don't know that is apple pie a la mode, here are the picture of spareribs and apple pie a la mode from SHUTTERS.) 


Once in a while eating outside is good. They usually don't talk for such a long time, Reno enjoyed conversation among three of them.

Love is priceless. Friends, family, lovers, whatever, sincerely thinking for the sake of someone is not asking for return.

There are also cases where friends and brothers saying "I help you last time, so this time you need to help me!" right?

Sincerely thinking for others and help him is not asking for return right? He thought so.

Anyway, this is his personal opinion. Since he had his meal with parents, he wrote this post.

What about bringing parents to travel next year!

He will make it as his target and work hard toward it!!

2012-09-03 17:30:59
無償。

どうも、零乃です。

先日、本当に久しぶりに両親と外食に行ってきました。

親父も定年してるし、母は学童保育のパートをずっと頑張ってるから、なにか日ごろのお礼は出来ないかなと思って最初は「パーっと寿司でもどう?」って言ったんだけど
回転寿司でいいから的なこと言われたり、遠慮がち。

ふとテーブルに置いてあったチラシにイタリアンのコース料理があったので
勢いで電話して予約して連れてきました。
実は二人、ずっと気になっていたお店だったみたいで・・・
じゃぁ早く言えよ(笑)ってね(笑)

んで、車で行ったんだけど俺の運転で親父を乗っけたのは初めて?だったのかやたらそわそわ…




「そこ右!」

「左から車きてる!」

「人来てる!」


















うるっせーーーーわ!!笑
わかっとるっちゅーねん!!!!!!笑















とまぁ、無事到着(当たり前だわ)そしてそこはスペアリブとアップルパイアラモードがめちゃくちゃ美味しくて有名らしく…

本当に美味しかった!!


残念ながら俺は食に夢中になってしまいカメラを撮り忘れましたが…(笑)


SHUTTERSというお店なので興味があるかたは是非行ってみてください!










やっぱり外食ってたまにはいいね。
そんなに普段長い時間話さないから、3人で会話できて楽しかった。

別にくさい事を言うつもりはないけど、最近思うのが

愛って無償だよねってこと。
友人、家族、恋人
なんでもいいんだけどさ、相手を心から思ってれば見返りなんていらないんよね。

よく友達とか兄弟でも、「こないだこれしてあげたんだから、あれしてよ!」的なのあるでしょ?

本当に相手のことを思ってしてあげた事なら見返りなんていらなくない?って思うんだよね。



と、まぁあくまで俺個人の意見ですが。
ふと両親と飯いってなんとなく思ったので、書いてみました!




来年は旅行でも連れてったるかなーーーー!



それを目標に頑張るぞ!!!

source: ViViD  零乃 Blog

No comments:

Post a Comment

Tips: How to Post a Comment