Friday 17 October 2014

怜我 Ryoga: 6:48AM (14 Oct Blog)

Previously Ryoga was playing guitar in the session band 運命と武士 (on 11 Oct) and he was filled with deep emotion.

Different players with different personalities, and different songs with different selected note. ViViD members were there, and yet, check on each play is needed. They talked a lot through internet.

From selecting songs to music arrangement, after entering studio and matching, it was immediately decided. Understood without speaking, delivered without speaking. What to express in the song was delivered though music.

He felt really awesome Interacting though music.

By the way, there might be sudden increase of LIVEs. If you can make it, please come and see them♪


2014-10-14 06:53:51
AM6時48分

おはよう

東京は青空が広がって昨日の雨や風が嘘みたいだよ

そんな先日はViViDではないバンドで久し振りにギターを弾いたんだ

感慨深いことがあったよ

プレイヤーが違ければ人柄も違う

そして曲も違ければ音選びも違う

ViViDのメンバーも居たけど
それでも、それぞれのplayを確認する必要があった

たくさん話してインターネットでやり取りをしたんだ

ある程度打ち合わせはしていたものの
曲選びから何からアレンジまでスタジオに入って音を合わせて直ぐに決まったよ

話さなくても分かること
話さなくても伝わること

曲中にどんなことを表現したいのか

そんなことは音から伝わってきた

音楽でやり取りをするその感覚が凄く素敵に思えた

いつもみたいにスタジオに入って練習していたら分からなかったんだなーなんて思ったんだ

相変わらず慣れって怖いねと思ったよ

そんなこともありながらスタジオに入って本番を迎えて、本当に楽しかった

今度、派手に打ち上げやろうねって約束したよ笑



そんな今の気持ちや感覚でViViDのliveをすること

それが今の僕の楽しみだ



これからliveもツアーあるからみんなも楽しみに待ってて♪



それから話は変わって
もしかしたら急遽liveが増えるかもしれない

知り合いからのお誘いなんだけど、スケジュールが空いている限りliveやりたいなーって

もし予定が合えば是非遊びに来て♪



それから

どうしてなんだろう?

ここ最近不思議に思うこと

前には入って来なかった音が
今の僕には「その音」が凄く入ってくるんだ

毎日音楽を聴くのも鳴らすのも楽しいよ



機会があればこれもゆっくり話そう

音楽と素敵だと思える毎日を忘れずに
source: ViViD 怜我 Blog

No comments:

Post a Comment

Tips: How to Post a Comment