Monday 28 May 2012

Reno: Urawa Misono & Nagoya (28 May Blog)

Reno went for new single REAL's campaign few days ago. Quite a lot of fans came to play and he feels happy. Although the campaign still continues, he feels like heading to Hall Tour. He is thinking of having training as a warrior of guitar next month. He went to the gym, having basic training on muscles. And it seems like he is having metal muscles.

Recently there are fans who admired him start to play guitar and sent him many messages. He is really happy. Thank you! One of the frequently asked question is how to play fast of guitar. In the old days he also misunderstood that play fast = play good, play fast = a way of expression. But, firstly is the basic practice. No matter what, repeated practice is the best shortcut for progress. Even now he is still slowly, correctly, practice playing the easy chromatic phrase.

So let's work hard together!

2012-05-28 18:38:00
浦和美園&名古屋

先日はNewシングルREALのキャンペーンに行ってました。

前回よりもかなり多くのファンのみなさんが遊びに来てくれて本当に嬉しかったです!


まだまだキャンペーンは続きますが、頭は徐々にホールツアーに向いてます。
ギターの武者修行を来月からやろうと思い、今は腕ならし期間です。

ジムにも行き、基礎筋肉をつけようかなと。

ちなみにメタル筋肉というのがあるらしいのですが、それはギターを弾かないとつかない筋肉らしいです(笑)


あと、最近よく俺に憧れてギターを始めました!って方から沢山のメッセージを頂きます。本当に嬉しいです、ありがとうございます!

その中で質問でよく頂くのが『どうやったら速く弾けるようになりますか?』
というのが多いです。

本当に俺も昔は勘違いしてたのですが、速く弾く事=上手いではなく、速く弾く事=一つの表現の手段
と、俺は思います。

なので、まずは基礎練習をみっちりやる事かなと。
どんな事でもそうですが、反復練習が一番の上達の近道。
一見地味で、かったるく思うかもしれないけど、そこはグッとこらえてひたすら基礎練習!!

俺だって今でも簡単なクロマチックフレーズをゆっくり正確に弾く練習してます!

だから一緒に頑張ろう!!

source: 零乃 Blog

No comments:

Post a Comment

Tips: How to Post a Comment