Tuesday 6 November 2012

Ko-ki: Bad Year (6 Nov Blog)

Ko-ki said that although it's a little, but his physical condition turns better. He was very worried of the work when he was in bed. When his physical condition slightly improved, that's the time he felt most impatience.

There is only a limited life time. Only those who work hard in their 20's will get a ticket to the 30's, Yazawa Eikichi-san said so. Talking about Yazawa Eikichi-san, he went for LIVE since Ko-ki is in 3 years old. Ko-ki's thinks that his way of doing ROCK is heavily influenced by Yazawa.

It's said in the title "bad year", in the year he was born, it was bad year for the industry. If you think about it, artists who was born in the same year with Ko-ki is really little. Somehow he is sad, but on the other hand he is inspired. In their generation, employment is difficult, everyone had a difficult time.

He hopes he can work with more people. That is why he was given a little hope and just continue to work in this struggle. Because the world of inverted pyramid, he strive hard to live.

2012-11-06 12:41:53
不作の年

どうもです。
体調が少しだけど良くなりました。
寝込んでいると仕事がとても心配になります。
なんていっても体調が少し良くなった時が一番焦りを感じます、思考能力が戻ってくるので。
人生は限られた時間しか無く20代頑張った人だけが30代への切符がもらえると矢沢永吉さんがおっしゃっていました。
矢沢永吉さんと言えば僕は3歳の頃からライブに行っています。
恐らく僕がこうしてROCKをやっているのには矢沢さんの影響が大きいなと思います。
成り上がりの人生って険しいけど達成した時はとっても達成感があると思うし、僕はまだその道を上っている途中でまだ分からないけどそんな人生、悪くはない。
さて、タイトルに書いてある「不作の年」ですが僕が生まれた年代は業界では不作の年と言われてるみたいです笑
考えてみれば同じ年生まれのアーティストや芸能人は本当に少ない。
なんだか悲しいなぁ、なんて思うけど逆に燃えるよね。
俺たちの世代っていうのは就職とかも困難で皆苦しい思いをしている。
若者がもっと希望をもって働けるそんな社会にもっとなって欲しいなと思うよ。
だからこそ俺は少しでも希望を与えられる様に必死でこの仕事を続けて行くだけ。
逆ピラミッドの世界だからこそ頑張って生きたいよね。

それじゃ仕事に戻りますん。

source: ViViD Ko-ki Blog

No comments:

Post a Comment

Tips: How to Post a Comment