Friday 26 April 2013

ViViD 「ANSWER」 中文歌詞

This is the chinese translation for 「ANSWER」  . Special thanks to Yuki Ri who translated the lyrics, and help me in confirming each and every sentence. Enjoy it!

Note: Please credit for reblog or repost.


「ANSWER」

作曲: イヴ

作詞: シン

Lyrics (Kanji, Romaji, English, Chinese)


我一直相信我们可以在一起
以为能在你的身边
可当我睁开眼的时候
你的温暖已不在了

你感觉到了吗?我曾爱过你
如今只剩下寂寞环绕着我
连面对的勇气也已失去 闭上心扉
让你委屈了吧

「谁能告诉我答案」
快要破碎的心在呐喊着
就算流泪也无法抚平的痛楚
如何才能让它消失?

「为了让你能在我的身边一直微笑
所以我任何时候都会陪伴在你的左右」

你总是用温柔的声音
在我慌乱的时候背后推我一把
不要害怕 就按着你自己的步伐就可以了
是你让我明白了这点

曾经你的眼里只有我
我还在寻找你的身影
如果明天能把这份思念化作钥匙打开的话
就能走出这道心门了吧

充满两人回忆的点点滴滴而无法告别的红色沙发
明明很乏味但还是忍不住去看 现在电影里的场景无比悲伤
这使你回忆起什么吗? 你现在 在哪里 正在做些什么呢?

本来想变的更加可爱
变得更加直率的
失去了初次明白的重要东西
一直无法忘怀

即使没有人告诉我
我也不能不去寻找
明天从这里重新开始
如果某年某日
再次重逢的话
由你
将锁打开

Say good bye to nothingness I’ll never forget your kindness
I always wish you happiness 无论何时

Say good bye to nothingness I’ll never forget your kindness
I always wish you happiness 无论何时


Translated by: Yuki Ri

No comments:

Post a Comment

Tips: How to Post a Comment